Sisältöön Sivustokartta

Rovaniemellä oltiin tyytyväisiä vesihuollon tiedottamiseen sekä jätevedenpuhdistamon toimintaan 

Yhdyskuntatekniset palvelut -tutkimuksessa arvioitiin Neven osalta vesi- ja viemärihuollon toimivuutta. Kaikissa kategorioissa Neven vesi- ja viemärihuollon palvelut saivat lähes kiitettävän arvosanan.  

Tutkimukseen osallistui tänä vuonna yhteensä 28 kuntaa. Vastaajat poimittiin pääosassa kunnista satunnaisesti väestötietojärjestelmästä, jotka vastasivat kyselyyn huhti-toukokuussa. 

Neven tulokset ovat yleisesti ottaen pysyneet samalla tasolla vuoteen 2023 verrattuna. Hienoista laskua oli veden laadussa, jossa Rovaniemi sijoittui sijalle 4 (2). Arvosana veden laadulle oli kuitenkin lähes erinomainen (4,85, asteikolla 1-5).  

“Veden laatu on Rovaniemellä edelleen erinomainen. Jatkamme hyvää työtä sen eteen, että pysymme valtakunnan kärjessä laadukkaan veden osalta myös tulevaisuudessa”, vesi-liiketoiminnan johtaja Satu Pekkala kertoo.  

Erityisen tyytyväisiä oltiin vesihuollon tiedottamiseen, jossa sijoitus nousi sijalta 14 sijaan 6. Myös häiriötiedottamisessa on selkeästi parannettu vuoden aikana, sillä sijoitus nousi sijalta 17 sijalle 5.  

“Otimme syksyllä 2023 tavoitteeksi, että tavoitamme kohderyhmämme paremmin ja viestintä on yhtenäistä niin normaali- kuin häiriötilanteissa. Tulokset kertovat siitä, että olemme menossa tavoitteissamme oikeaan suuntaan”, Neven viestintä- ja markkinointiasiantuntija Inga-Maaret Aikioniemi iloitsee.  

Tyytyväisyys oli parantunut myös vesihuollon asiakaspalveluun ja jätevedenpuhdistamon toimintaan. Veden ongelmatilanteiden katsottiin hieman lisääntyneen, erityisesti vesikatkoksien ja viemärien tukkeutumisen osalta. 

Uusimmat artikkelit